عمل جراحی استئوتومی برای درمان انحراف زانو

بهترین جراح زانو برای عمل استئوتومی در اصفهان

589-knee-جراحی-استئوتومی-بهترین-جراح-زانو-برای-عمل-استئوتومی-در-اصفهان-osteotomy knee osteotomy, knee osteotomy before and after, knee osteotomy best practices, knee osteotomy best video, knee osteotomy cost, knee osteotomy hardware removal, knee osteotomy iranian, knee osteotomy iranian journal, knee osteotomy isfahan iran, knee osteotomy isfahan province, knee osteotomy nhs, knee osteotomy recovery, knee osteotomy recovery time, knee osteotomy scar, knee osteotomy surgery cost, knee osteotomy vs knee replacement, أنواع مفصل الركبة الصناعي, اجزاء الركبة, اجزاء الركبة اليسرى, اجزاء الركبة اليمنى, اجزاء الركبة بالانجليزي, اجزاء الركبة بالتفصيل, اجزاء مفصل الركبة, استئوتومی زانو چیست, اسماء اجزاء الركبة, التهاب مفصل الركبة بالصور, بهترین استئوتومی زانوا, بهترین استئوتومی زانوار, بهترین استئوتومی زانوس, بهترین استئوتومی زانوی, بهترین جراحی زانو برای عمل استئوتومی, تشريح مفصل الركبة بالصور, تفصيل اجزاء الركبة, جراح تعویض مفصل زانو, جراحي تعويض مفصل زانو, جراحی استئوتومی, جراحی استئوتومی بینی, جراحی استئوتومی پای پرانتزی, جراحی استئوتومی تیبیا, جراحی استئوتومی چیست, جراحی استئوتومی ران, جراحی استئوتومی زانو, جراحی استئوتومی زانو دکتر کیوان احدی, جراحی استئوتومی زانوس, جراحی استئوتومی فک, جراحی استئوتومی فک بالا, جراحی استئوتومی فمور, جراحی تعویض مفصل زانو, جراحی تعویض مفصل زانو آپارات, جراحی تعویض مفصل زانو دکتر, جراحی تعویض مفصل زانو فیلم, جراحی تعویض مفصل زانو نی نی سایت, درد و سفتی پشت زانو, درد و سفتی در زانوی, درد و سفتی در زانویی, درمان انحراف زانو, درمان انحراف زانو با زانوبند, درمان انحراف زانو با طب سنتی, درمان انحراف زانو با طب سوزنی, درمان انحراف زانو با فیزیوتراپی, درمان انحراف زانو با لیزر, درمان انحراف زانو با ورزش, درمان انحراف زانو با ورزش نی نی سایت, درمان انحراف زانو بانک, درمان انحراف زانو بدون عمل جراحی, درمان انحراف زانو به داخل, درمان انحراف زانو به داخل با ورزش, درمان انحراف زانو به سمت بیرون, درمان انحراف زانو در ایران, درمان انحراف زانو در بزرگسالان, درمان انحراف زانو در تبریز, درمان انحراف زانو در تهران, درمان انحراف زانو در طب سنتی, درمان انحراف زانو در کودکان, درمان انحراف زانو در نوجوان, درمان انحراف زانو درد, درمان انحراف زانو دریا, درمان درد و سفتی در زانوم, درمان کجی زانو با ورزش, دوره نقاهت عمل استئوتومی زانو, روش جراحی استئوتومی زانو, سعر مفصل الركبة الصناعي, سعر مفصل الركبة الصناعي في سوريا, سعر مفصل الركبة الصناعي في مصر, علت درد و سفتی پشت زانو, علت درد و سفتی زانو, عمل استئوتومی بالای زانو, عمل استئوتومی زانو, عمل استئوتومی زانو پرانتزی, عمل استئوتومی زانو چیست, عمل استئوتومی زانو ضربدری, عمل جراحی استئوتومی, عمل جراحی استئوتومی pdf, عمل جراحی استئوتومی است, عمل جراحی استئوتومی ای, عمل جراحی استئوتومی ایر, عمل جراحی استئوتومی زانو, عمل جراحی استئوتومی لگن, عمل جراحی تعویض مفصل زانو, عملية تغيير مفصل الركبة بالصور, عملية قطع عظم الركبة, عوارض استئوتومی زانوا, عوارض استئوتومی زانوار, عوارض استئوتومی زانوس, عوارض استئوتومی زانوی, عوارض جراحی استئوتومی زانو, عوارض عمل استئوتومی زانو, عيوب مفصل الركبة الصناعي, فيلم جراحي تعويض مفصل زانو, فیلم جراحی استئوتومی زانو, فیلم عمل استئوتومی زانو, فیلم عمل جراحی استئوتومی, فیلم عمل جراحی استئوتومی زانو, قطع عظم الركبة, قطع عظم الركبة فی اصفهان, قطع عظم الركبة فی ایران, قطع عظم الركبة فیروز, قطع عظم الركبة فیز, قطع عظم الركبة فیض, قطع عظم الركبة فیلم, ما نوع المفصل الموجود في الركبة, معایب استئوتومی زانوا, معایب استئوتومی زانوار, معایب استئوتومی زانوس, معایب استئوتومی زانوی, مفاصل الركبة الصناعية, مفصل الركبة الاصطناعي, مفصل الركبة الصناعي, مفصل الركبة الصناعي بالصور, مفصل الركبة بالصور, مفصل الركبة بالصورة, مفصل الركبة تمارين الركبة بالصور, مفصل ركبة صناعي, هزینه جراحی استئوتومی زانو, هزینه جراحی تعویض مفصل زانو, هزینه عمل استئوتومی زانو, هزینه عمل جراحی استئوتومی زانو

عمل جراحی استئوتومی برای درمان انحراف زانو زمانی انجام می شود که مفصل زانو آسیب دیده باشد. دو نوع جراحی استئوتومی وجود دارد، گوه باز و گوه بسته. پس از جراحی، اکثر افراد پس از بهبودی نیازی به محدود کردن فعالیت بدنی خود ندارند. اگر به دنبال این هستید تا با درمان انحراف زانو با جراحی استئوتومی آشنا و مزایا و معایب انجام این جراحی را بدانید با دکتر مهدی مویدفر در این مطلب همراه شوید.

استئوتومی زانو چیست؟

دکتر مویدفر می گوید، عمل جراحی استئوتومی برای درمان انحراف زانو، عملی است که جراحان از آن برای درمان درد و بی ثباتی استفاده می‌کنند که ممکن است در صورت آسیب یا آرتروز در بخشی از مفصل زانو رخ دهد. هنگامی که فقط یک ناحیه از زانو آسیب دیده است، پزشکان ممکن است به جای تعویض مفصل زانو، عمل استئوتومی برای زانو را توصیه کنند. در طی این جراحی زانو، جراح استخوان‌ها را در ساق پا (استخوان ساق پا) یا استخوان ران (استخوان ران) تغییر مکان می‌دهد تا زانو دوباره مرتب شود.

پیشگیری از زوال غضروف

این موقعیت جدید وزن بدن شما را از قسمت آسیب دیده زانوی شما به قسمت سالم منتقل می کند. استئوتومی زانو می تواند به آهسته شدن زوال غضروف در زانو کمک کند و ممکن است نیاز شما به جراحی تعویض مفصل زانو را برای سال های زیادی به تعویق بیندازد. استئوتومی زانو برای چندین دهه برای بهبود درد و عملکرد مورد استفاده قرار گرفته است.

چرا استئوتومی زانو انجام می شود؟

همه مفاصل، از جمله زانوها، دارای بافت بالشتکی به نام غضروف در محل اتصال استخوان ها هستند. برخی از افراد زمانی که غضروف مفصل از بین می‌رود، به آرتروز مبتلا می‌شوند که می‌تواند باعث ساییدگی ناخوشایند استخوان ساق و استخوان ران شود. این فشار می تواند باعث درد و سفتی در زانو شود.

ادامه مطلب  جدیدترین درمان خانگی روماتیسم مفصلی زانو ارتریت روماتوئید

پزشکان استئوتومی زانو را انجام می دهند تا فشار را از قسمت آسیب دیده زانو به ناحیه ای با غضروف سالم و بالشتک منتقل کنند. این جابجایی می تواند درد را کاهش دهد و تحرک زانو را بهبود بخشد. پزشک همچنین ممکن است از استئوتومی زانو برای ترمیم زانو شکستگی که به درستی بهبود نیافته است استفاده کند.

انواع استئوتومی زانو چیست؟

دو نوع اصلی استئوتومی عبارتند از: گوه باز و گوه بسته، در طی عمل جراحی استئوتومی زانو با گوه بسته، جراح خوب زانو یک گوه از استخوان ساق پا را بریده و دو طرف دهانه را به هم نزدیک می‌کند تا فضا را ببندد. در برخی موارد، جراح به جای بستن استخوان، بخشی از استخوان را باز می کند. این روش جراحی استئوتومی گوه باز نامیده می شود. گاهی اوقات از پیوند برای نگه داشتن فضای بین انتهای شکاف استئوتومی استفاده می شود.

استئوتومی گوه ای بسته

در این جراحی، بهترین جراح زانو از زیر کشکک زانو یک شکاف در قسمت جلو ایجاد می‌کند. وی اندازه صحیح گوه را با استفاده از سیم‌های کمکی تعیین می‌نماید. جراح زانو به کمک یک اره، امتداد سیم‌های کمکی را می‌برد و سپس یک قطعه گوه‌ای شکل از استخوان را در می‌آورد.

وی استخوان‌ها را کنار هم قرار داده به طوری که فضای باز شده ناشی از برش استخوان پر شود. جراح خوب زانو یک صفحه و پیچ در محل عمل قرار داده تا استخوان‌ها را در محل مناسب حفظ کند. این متداول‌ترین روش عمل جراحی استئوتومی زانو می‌باشد و به آن استئوتومی گوه‌ای بسته گفته می‌شود.

استئوتومی گوه ای باز

در برخی از موارد جراحی استئوتومی زانو، به جای بستن استخوان‌ها، لبه استخوان‌ها باید باز شود و یک قطعه استخوان پیوندی برای پر کردن فضای باز استفاده می‌شود. این عمل جراحی، استئوتومی گوه‌ای باز نامیده می‌شود. پس از عمل بیمار، به اتاق ریکاوری منتقل شده و تحت نظارت دقیق قرار می‌گیرد تا از حالت بیهوشی خارج گردد و پس از آن دربیمارستان به بخش منتقل خواهد شد.

از استئوتومی زانو چه انتظاری باید داشته باشم؟

استئوتومی زانو تحت بیهوشی کامل یا بی حسی نخاعی انجام می شود. پزشک، بهترین گزینه بیهوشی را برای شما توصیه می کند، از جمله:

1. بیهوشی عمومی : پزشک دارویی به شما می دهد که شما را در طول جراحی بخواباند.
  2. بی حسی نخاعی : تزریقی در پشت خود دریافت می کنید که بدن شما را از کمر به پایین بی حس می کند.
ادامه مطلب  درمان جراحی آرتروز و ساییدگی مفصل زانو

پزشک شما چندین گزینه برای نگه داشتن استئوتومی در زمان بهبودی دارد. این شامل پیچ های فلزی و یک صفحه یا یک ماده بیوکامپوزیت برای نگه داشتن استخوان مجدداً در جای خود در حین بهبود است. جراحی استئوتومی زانو معمولاً یک تا دو ساعت طول می کشد.

طول درمان عمل استئتومی زانو

پس از استئوتومی زانو، پزشک در حین بهبودی پس از بیهوشی، شما را از نزدیک تحت نظر خواهد داشت. اکثر افرادی که استئوتومی زانو دارند یک تا دو روز پس از جراحی بیمارستان را ترک می کنند. برخی از بیماران در همان روز عمل جراحی را ترک می کنند. در حین بهبودی پس از جراحی، احتمالاً باید عصا یا واکر استفاده کنید تا چندین هفته از وارد کردن وزن بیش از حد به زانو در حین بهبودی خودداری کنید.

خطرات استئوتومی زانو چیست؟

هر نوع عمل جراحی عوارض مرتبط با خود را به همراه دارد که استئوتومی زانو هم از این قاعده مستثنا نیست ولی خطرات این عمل نادر است، در ادامه مقاله عمل جراحی استئوتومی برای درمان انحراف زانو به شایع ترین این عوارض می پردازیم که می تواند شامل موارد زیر باشد:

• لخته شدن خون
  • عفونت محل عمل
  • آسیب به اعصاب و رگ های خونی اطراف
  • عدم بهبود استئوتومی یا تاخیر در بهبودی
  • تحریک ناشی از سخت افزار کاشته شده یا خرابی سخت افزار

پیش آگهی (چشم انداز) برای افرادی که استئوتومی زانو دارند چیست؟

اکثر افرادی که استئوتومی زانو انجام می دهند، تسکین درد و افزایش عملکرد زانو را تجربه می کنند که منجر به بهبود کیفیت زندگی می شود. در بیشتر موارد، افراد پس از بهبودی از این روش نیازی به محدود کردن فعالیت بدنی خود ندارند. افرادی که استئوتومی زانو دارند معمولاً سه تا شش ماه پس از جراحی می توانند به فعالیت های معمول خود بازگردند.

مزایای استئوتومی زانو

از اولین مزیت های جراحی استئوتومی زانو آن است که با حفظ آناتومی زانو، یک جراحی استئوتومی موفق می‌تواند نیاز به عمل جراحی تعویض مفصل زانو را تا چندین سال به تعویق بیندازد. یکی دیگر از مزایای این عمل آن است که پس از انجام عمل استئوتومی، و طی دوران نقاهت، هیچ محدودیت فیزیکی برای بیمار ایجاد نمی‌شود. بیمار قادر خواهد بود به راحتی در فعالیت‌های دلخواه خود شرکت کرده و حتی در ورزش های پربرخورد نیز حاضر شود.

ادامه مطلب  درمان پا پرانتزی در کودکان و بزرگسالان اصلاح ژنوواروم زانو

معایب استئوتومی زانو

استئوتومی معایبی هم دارد. برای مثال بعد از انجام عمل جراحی استئوتومی، کاهش درد در مقایسه با عمل تعویض جزئی زانو یا عوض کردن کلی مفصل زانو قابل پیش‌بینی نیست، زیرا پس از انجام عمل استئوتومی تا مدتی نمی توان وزن روی پا گذاشت. دوران بازتوانی و بهبودی پس از استئوتومی طولانی‌تر از دوران بازتوانی پس از تعویض جزئی مفصل زانو است.

در برخی موارد انجام عمل استئوتومی باعث ایجاد اشکال در عمل جراحی تعویض مفصل زانو در آینده می‌شود. که البته با توجه به تجربه و مهارت جراح زانو، همه این معایب و عوارض به حداقل خواهد رسید و در این صورت بهترین جراحی استئوتومی زانو انجام خواهد شد.

قبل از جراحی استئوتومی زانو

احتمالاً بیمار قبل از انجام عمل در بیمارستان بستری می‌شود. قبل از عمل، پزشک از گروه بیهوشی برای ارزیابی وضعیت بیمار کمک می‌گیرد. وی پرونده پزشکی بیمار را بررسی کرده و با متخصص بیهوشی در مورد نحوه بیهوشی مناسب شرایط بیمار مشورت خواهد کرد. بیهوشی هم می‌تواند عمومی (خواب در حین عمل) باشد و هم به صورت نخاعی (شما هوشیار خواهید بود اما بدن شما از کمر به پایین بی‌حس می‌شود) باشد.

توصیه پزشکی دکتر مویدفر فوق تخصص زانو

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، درمان های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله عمل جراحی استئوتومی برای درمان انحراف زانو، از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.