درمان آب آوردن زانو به 4 علت

درمان خانگی آب آوردن زانو

causes of swollen knees, causes of swollen knees and ankles, causes of swollen knees and legs, remedies of swollen knees, treatment for swollen knees and ankles, treatment of swollen joints, treatment of swollen knees, treatment of swollen knees in dogs, what to use for swollen knees, آب آوردن زانو, آب آوردن زانو به انگلیسی, آب آوردن زانو در اثر ضربه, آب آوردن زانو درمان, آب آوردن زانو و درمان, آب آوردن زانو و درمان آن, آب آوردن زانو یعنی چی, آب اوردن زانو چیست, اب اوردن زانو چگونه است, اب اوردن زانو نی نی سایت, تشخیص اب اوردن زانو, جراح آب آوردن زانوی, جراح آب آوردن زانویی, جراحی آب آوردن زانوی, جراحی اب اوردن زانو, جلوگیری از آب آوردن زانو, جلوگیری از اب اوردن زانو, درمان آب آوردن زانو, درمان آب آوردن زانو با زالو, درمان آب آوردن زانو با زنجبیل, درمان آب آوردن زانو با طب سنتی, درمان آب آوردن زانو با ورزش, درمان آب آوردن زانو چیست, درمان آب آوردن زانو در طب اسلامی, درمان آب آوردن زانو در طب سنتی, درمان اب اوردن زانو دکتر خیراندیش, درمان اب اوردن زانو نی نی سایت, دکتر آب آوردن زانوی, دکتر آب آوردن زانویی, دکتر اب اوردن زانو, دکتر اب اوردن زانو به انگلیسی, دکتر اب اوردن زانو به چه علت است, دکتر اب اوردن زانو چگونه است, دکتر اب اوردن زانو نی نی سایت, دکتر اب اوردن زانو و راههای درمان, دکتر اب اوردن زانوی پا, دلیل آب آوردن زانو, راه های پیشگیری از آب آوردن زانو, علائم آب آوردن زانو, علائم آب آوردن زانو پا, علائم آب آوردن زانو چیست, علائم آب آوردن زانو ها, علائم آب آوردن زانوی پا, علائم اب اوردن زانو, علاج تورم الركبة, علاج تورم الركبة بالأعشاب, علاج تورم الركبة بالثلج, علاج تورم الركبة بسبب الخشونة, علاج تورم الركبة بعد السقوط, علاج تورم الركبة بعد العملية, علاج تورم الركبة بعد عملية الرباط الصليبي, علاج تورم الركبة في المنزل, علاج تورم الركبة من الجنب, علاج تورم الركبتين, علایم اب اوردن زانو, علت آب آوردن زانو, علت آب آوردن زانو از چیست, علت آب آوردن زانو در جوانان, علت آب آوردن زانو در طب سنتی, علت آب آوردن زانوها, علت اب اوردن زانو چیست, علت اب اوردن زانو چیه, علت اب اوردن زانوی پا چیست, علل آب آوردن زانو, عمل جراحی آب آوردن زانو, فوق تخصص آب آوردن زانو, متخصص آب آوردن زانوی, متخصص اب اوردن زانو, متخصص اب اوردن زانو به انگلیسی, متخصص اب اوردن زانو به چه علت است, متخصص اب اوردن زانو چگونه است, متخصص اب اوردن زانو نی نی سایت, متخصص اب اوردن زانو و راههای درمان, متخصص اب اوردن زانوی پا, نحوه تشخیص آب آوردن زانو, نشانه آب آوردن زانو، 528-treat-بهترین-متخصص-درمان-تشخیص-نشانه-علت-اوامل-علت-آب-آوردن-زانو-در-اصفهان-s-knees

درمان آب آوردن زانو به 4 علت، این یک علامت حاد با بورسیت یا سینوویت است که همیشه با تورم مفصل زانو ظاهر می شود. خود درمانی در این مورد غیرقابل قبول است. چنانچه زانوی شما متورم، پوست در برآمدگی ادم رنگ قرمز روشن یا وضعیت با درد، سوزش همراه است، مهم است که فوراً با یک متخصص خوب زانو در اصفهان تماس بگیرید و مشکل را درمان کنید.

آیا آب آوردن زانو خطرناک است؟

بورسیت التهاب کیسه سینوویال یا تورم اطراف مفصل زانو است که به اصطلاح مایع سینوویال ترشح می کند که در میان مردم به آب آوردن زانو معروف شده است. اگر نقصی در این ناحیه وجود داشته باشد، کمبود مایع وجود دارد، بنابراین سطوح مفصلی شروع به مالش فعال روی یکدیگر می کنند.

روند تغذیه غضروف مختل می شود، فشار روی مفصل در حین حرکت افزایش می یابد، به اصطلاح افیوژن تشکیل می شود. آسیب شناسی تجمع مایع از رگ های خونی در زمان التهاب زانو یا در دوره مزمن بورسیت، به آرتروز مفصل زانو جریان می یابد. سینوویت با التهاب در سینوویوم مفصل که در آن افیوژن تشکیل می شود تشخیص آب آوردن زانو بیان می شود.

بیماری آب آوردن زانو چیست؟

در اطراف مفصل زانو پرده بافتی محکمی به نام کپسول مفصلی وجود دارد که دورتا دور آن را گرفته و مانند کیسه ای آن را در بر می‌گیرد. درون این کیسه یا کپسول، مایع مفصلی وجود دارد. در واقع استخوان‌های مفصل زانو غرق در این مایع مفصلی است. با دکتر مهدی مویدفر در درمان آب آوردن زانو همراه باشید.

ادامه مطلب  درمان پوکی استخوان علت و علائم و تشخیص

‌‌علل آب آوردن زانو

مهمترین علل آب آوردن زانو بیماری های روماتیسمی، آرتروز زانو یا ساییدگی زانو و ضربات وارد شده به آن است. البته عفونت ها، بیماری های متابولیک مانند بیماری نقرس کاذب و تومورها هم می توانند دلیل آب آوردن زانو شوند. وقتی برای اولین بار ضربه شدیدی به زانو وارد می‌شود این ضربه می‌تواند موجب پارگی منیسک زانو یا آسیب رباط صلیبی شود.

ورم زانو و آب آوردن زانو

پارگی این بافت ها معمولا همراه با خونریزی است. این خون درون مفصل زانو جمع شده و در این حال مفصل ورم کرده و بسیار دردناک است. بتدریج و حتی بدون درمان خون جذب شده و درد بیمار بعد از چند هفته تا چند ماه از بین می‌رود ولی زانو ناپایدار می‌شود. ‌

در ساییدگی و آرتروز زانو ممکن است ورم و آب آوردن زانو دائمی باشد چون بافت سینوویال مکررا تحریک می‌شود و مایع ترشح می‌کند. در بیماری های روماتیسمی مانند روماتیسم مفصلی هم در هنگام عود و حمله بیماری، مایع زیادی درون زانو ترشح شده و زانو آب می‌آورد.

تشخیص درمان آب آوردن زانو

دکتر مویدفر در مقاله درمان آب آوردن زانو به 4 علت بیان میکند نحوه تشخیص آب آوردن زانو، توسط پزشک متخصص زانو و با نگاه کردن به زانو و لمس کشکک و بالای آن صورت می‌گیرد. وقتی که تورم زانو به علت آب آوردن آن باشد بالای کشکک متورم شده و با فشار بر روی کشکک می‌توان آن را بالا و پایین برد.

بهترین فوق تخصص زانو در اصفهان می‌تواند آب زانو را با سوزن تخلیه کند و بعد از کشیدن آب زانو ارسال آن به آزمایشگاه می‌تواند به تشخیص علت ایجاد آب آوردن زانو کمک کند. شما عزیزان برای بهره‌مندی از بهترین روش‌های درمانی و تشخیصی این عارضه، می‌توانید به دکتر مهدی مویدفر به عنوان متخصص ارتوپدی و فوق تخصص زانو در اصفهان مراجعه کنید.

علائم و نشانه های آب آوردن زانو

  1. تورم زانو : ممکن است بافت اطراف کاسه زانو به طرز محسوسی ورم کند. تورم هنگامی آشکارتر است که زانوی مبتلا به بیماری را با زانوی نرمال مقایسه می کنیم.
  2. سفتی زانو : هنگامی که مفصل زانو دارای مایع اضافی است، ممکن است شخص قادر به خم یا راست کردن کامل پا نباشد و زانو دچار سفتی شود.
  3. درد مدام زانو : بسته به علت بوجود آمدن مایع، ممکن است زانو درد زیادی داشته باشد، به طوری که تحمل وزن برای آن غیر ممکن باشد.
ادامه مطلب  جدیدترین درمان خانگی روماتیسم مفصلی زانو ارتریت روماتوئید

عوامل خطرساز در التهاب کیسه سینوویال

  1. سن : آب آوردن زانو بیشتر در افراد بالای ۵۵ سال احتمال وقوع دارد.
  2. مشارکت ورزشی : درافرادی که در ورزش‌هایی که مستلزم تغییر جهت های ناگهانی مانند بسکتبال است، احتمال تجربه انواع آسیب های زانو که باعث آب آوردن زانو می‌شوند بیشتر است.
  3. چاقی و اضافه وزن : افزایش وزن، فشار اضافه ای روی مفصل زانو می گذارد که این به آسیب ساییدگی و پارگی کمک کرده به آب آوردن زانو منجر می‌شود. چاقی خطر استئوآرتریت که یکی از علل همیشگی آب آوردن زانو است را هم افزایش می دهد.

درمان قطعی اب اوردن زانو

در ادامه مقاله درمان آب آوردن زانو به 4 علت به درمان این بیماری میپردازیم. داروهای ضد درد و عمل های بیرون کشیدن مایع از مفصل زانو علائم بیماری آب آوردن زانو را کاهش می‌دهند. روش‌های درمان برای بیماری ها و شرایطی که باعث آب آوردن زانو می شوند فرق می‌کنند ولی بسته به شدت تورم و سابقه بیماری ممکن است گزینه های درمان آب آوردن زانو شامل موارد ذیل باشند:

دارو درمانی برای آب آوردن زانو

  • داروهای ضد درد
  • آنتی بیوتیک ها
  • تزریق کورتیکواستروئیدها

عمل جراحی برای درمان آب آوردن زانو

جلوگیری از اب اوردن زانو

بیماری آب آوردن زانو معمولا ناشی از یک بیماری مزمن یا ضربه است. به منظور پیشگیری از آب آوردن زانو، با دکتر خوب زانو و دیگر اعضای تیم مراقبت‌های بهداشتی همکاری کنید تا بتوانید بیماری یا ضربه ای که باعث بوجود آمدن بیماری شده است را کنترل کنید.

بهترین مراقبت از پیشگیری آب آوردن زانو

  1. به طور منظم به پزشک مراجعه کنید. اگر بیماری مفصلی مزمنی مانند استئوآرتریت، آرتروز روماتوئید یا روماتیسم مفصلی و نقرس کاذب دارید به طور منظم به پزشک زانو مراجعه کنید.
  2. از دستورات دکتر زانو پیروی کنید. داروهایی که پزشک برای درمان بیماری آب آوردن زانو یا شرایط زمینه ای بوجود آورنده آن تجویز می کند را مصرف کنید.
  3. اگر پزشک، فیزیوتراپیست یا مربی ورزشی به شما توصیه می کنند که به خاطر آسیب دیدگی قبلی زانو بند بپوشید حتما این کار را بکنید و از زانوبند خود استفاده کنید.
  4. تقویت عضلات ران را در برنامه های خود داشته باشید. اگر عضلات ران شما ضعیف هستند ممکن است پزشک شما را به یک فیزیوتراپیست ارجاع دهد تا یاد بگیرید چطور برای محافظت بهتر از زانو این عضلات را تقویت کنید.
  5. از زانوهایتان با ملایمت استفاده کنید. اگر اضافه وزن دارید یا به عنوان بخشی از برنامه کاهش وزن قصد شروع تمرینات ورزشی را دارید فعالیتی مانند ایروبیک در آب یا شنا را انتخاب کنید که فشار مداوم ناشی از تحمل وزن را روی زانوهایتان نگذارد.
ادامه مطلب  ورزش و حرکات اصلاحی زانوی ضربدری و تقویت عضلات زانو

آسیب های ورزشی زانو که در ورزشکاران بسیار شایع است، می‌تواند استقلال حرکتی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. شما عزیزان برای رفع این آسیب می‌توانید به دکتر مهدی مویدفر به عنوان متخصص زانو در اصفهان، مراجعه نمایید.

توصیه پزشکی دکتر مویدفر جراح زانو

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله درمان آب آوردن زانو به 4 علت از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =