منو اصفهان ، چهارراه پلیس ، خیابان توحید میانی ، نبش کوچه بهار ، ساختمان آریانا ، طبقه دوم ، واحد هشت - تلفن : 31315870 - 031
دکتر مهدی موید فر
آرتروپلاستی یا تعویض مفصل زانو

به تعویض مفصل با روش جراحی‌های باز، آرتروپلاستی گفته می‌شود. تعویض مفصل یا آرتروپلاستی یکی از روشهایی است که در موارد آرتروزهای پیشرفته برای درمان بیماران در نظر گرفته می‌شود

جراحی استئوتومی زانو

جراحی استئوتومی به عملی گفته می‌شود که با بریدن استخوان و برداشتن قسمتی از آن، طول (بلند و کوتاه کردن استخوان) و یا امتداد استخوان اصلاح می‌شود در استئوتومی زانو با این عمل چرخش یا زاویه استخوان تغییر داده می‌شود

درمان انحراف زانو با جراحی استئوتومی

از اولین مزیت‌های جراحی استئوتومی زانو آن است که با حفظ آناتومی زانو، یک جراحی استئوتومی موفق می‌تواند نیاز به عمل جراحی تعویض مفصل زانو را تا چندین سال به تعویق بیندازد.

اصلاح انحراف زانو با جراحی استئوتومی

آرتروز زانو اغلب فقط بر یک طرف مفصل تأثیر می‌گذارد، در نتیجه معمولاً پا دچار ناهنجاری‌های پای پرانتزی یا پای ضربدری می‌شود. زمانی که این مشکلات در زانو ایجاد می‌شود، با تراز کردن دوباره زاویه زانو، می‌توان وزن بدن را روی پاها منتقل کرد

درمان غیر جراحی آرتروز و ساییدگی مفصل زانو

برای درمان غیرجراحی آرتروز زانو انجام ورزش‌های اصلاحی،دارو ها،تزریق و تغییر شیوه زندگی اهمیت ویژه ای دارد . . .

بعد از تعویض مفصل زانو چه باید کرد؟

دوران نقاهت پس از جراحی مفصل زانو بسیار در موفقیت آمیز بودن این عمل تاثیرگذار است. رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک و انجام اصولی و درست حرکات و امور روزمره می‌تواند نقش کلیدی در این امر بازی کند

نرمش‌های بعد از تعویض مفصل زانو

بعد از تعویض مفصل زانو، با توصیه جراح زانو می‌توانید نرمش‌های سبک با هدف بهبود عملکرد زانو و کوتاه کردن دوران نقاهت جراحی، را انجام دهید. لازم به ذکر است، حتی اگر جراح زانو بهترین جراحی تعویض مفصل زانو را هم انجام داده باشد

تعویض مفصل زانو و چگونگی انجام حرکات

زمانی که درمان‌های پزشکی برای کاهش درد و بی‌ثباتی زانو مفید واقع نشوند آرتروپلاستی یا تعویض مفصل زانو مورد ملاحظه و توجه قرار می‌گیرد

درمان کشیدگی و پارگی رباط صلیبی زانو

روش درمان پارگی رباط صلیبی با توجه به شرایط هر بیمار و نیازهای او متفاوت است. برای مثال ورزشکار جوانی که قصد دارد در ورزش‌های پرتحرک شرکت کند به احتمال زیاد به جراحی نیاز دارد تا بتواند به نحوی ایمن به فعالیت ورزشی سابق خود بازگردد

تورم زیر زانو نشانه چیست؟

تورم زیر زانو یا ازگوداشلاتر باعث بروز درد‌های مزمن و ایجاد تورم بصورت مداوم شود. در موارد ابتدایی مصرف مسکن‌‌‌‌‌‌‌های غیرتجویزی و یا قرار دادن یخ روی محل درد باعث تسکین درد می‌شود اما اگر استخوان‌ها و تاندون زانو به خوبی التیام نیابند عمل جراحی ضرورت پیدا می‌کند.

درمان قفل شدن زانو

در قفل شدن زانو که دو نوع واقعی و کاذب دارد،فرد توانایی خم و راست کردن زانوی خود از دست می‌دهد. در شکل کاذب این عارضه، عواملی چون تورم، التهاب زانو و یا اسپاسم عضلات دخیل هستند.

درمان خشکی مفصل زانو

بیماری خشکی مفصل زانو زمانی ایجاد می‌شود که فرد با مشکل در حرکت دادن مفصل زانو به دلیل آسیب دیدگی و یا التهاب مفصل مواجه می‌شود. همه مسائلی که باعث ایجاد محدودیت در حرکت مفصل زانو می شود، می‌تواند به عنوان دلیل خشکی زانو مورد توجه قرار گیرد.

درمان کیست مینیسک زانو

کیست مینیسک به دلایل مختلفی به‌وجود می‌آید. درمان کیست در مراحل پیشرفته ممکن است به وسیله عمل جراحی و یا با کمک آرتروسکوپی انجام شود.

درمان‌های دارویی و خانگی آب آوردن زانو

برای درمان خانگی آب آوردن زانو ، باید عضلات مرتبط با مفصل زانوی خود را تقویت کنید هم چنین در صورت داشتن اضافه وزن، وزن خود را کاهش دهید. در صورت داشتن بیماری های مفصلی مانند نقرس مراجعه منظم به پزشک ضروری است.

درمان آب آوردن زانو

در درمان آب آوردن زانو روش‌های متعددی به کار گرفته می‌شود که متخصص زانو به توجه به شدت آسیب ، بهترین روش را برای بهبود وضعیت بیمار انتخاب می‌کند.در این متن به برخی از درمان های متداول این عارضه اشاره می‌شود.

درمان نرمی غضروف کشکک زانو

نرمی کشکک زانو یکی از رایج ترین دلایل درد مزمن زانو است. بیماری نرمی غضروف استخوان کشکک زانو در نوجوانان و جوانان ۱۰ تا ۲۵ساله شایع تر است و اولین علامتش احساس درد در مفصل زانوست. انجام ورزش‌های خاص (مثل فوتبال، دو میدانی، قایق رانی، و شمشیر بازی) نیز می تواند فرد را در معرض این مشکل قرار دهد.

روش‌های درمان نرمی کشکک زانو

نرمی غضروف کشکک زانو نشانه‌های مختلفی دارد که می‌توان به درد گرفتن زانو هنگام خم کردن اشاره کرد.در صورتی که درمان های غیرجراحی متداول موثر واقع نشود انجام عمل جراحی به ‌عنوان راه حل درمان این عارضه به کار گرفته می‌شود.

اقدامات بعد از عمل آرتروسکوپی زانو

مراقبت های پس از انجام عمل آرتروسکوپی اهمیت ویژه ای دارد. در اینجا به مراقبت های لازم پس از عمل آرتروسکوپی اشاره شده است.

اقدامات قبل از عمل آرتروسکوپی زانو

عمل آرتروسکوپی یکی از روش‌های کارآمد درمانی زانو است که قبل از انجام آن اقداماتی باید انجام شود. در این بخش به این اقدامات مهم اشاره شده است . . .

جراحی آرتروسکوپی مینیسک زانو

آرتروسکوپی با استفاده از یک دوربین کوچک و لنز متصل به آن برای دیدن مفصل زانو انجام می‌شود.یک آرتروسکوپی می‌تواند در نهایت درد زانو را کاهش داده و توانایی حرکت زانو را بهبود بخشد. حفظ یک سبک زندگی نرمال و فعال می‌تواند مزیت کلیدی این عمل محسوب شود.

معرفی دکتر موید فر

دکتر مهدی مؤیدفر فوق تخصص جراحی زانو و بورد تخصصی ارتوپدی ، تحصیلات پزشکی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع نمود. در دوران دانشجویی فعالیتهای متعددی داشتند که از آن جمله مسئول گروه پیوند لیزر پزشکی و مسئول گروه زخم بسته لیزر پزشکی را میتوان نام برد.
پس از آن برای تخصص به شهر خود اصفهان بازگشتند و در طی دوران تخصص علاوه بر کارهای تحقیقاتی، طراحی و تکمیل وسیلهای برای بازگرداندن حرکات زانو را شروع کردند؛ که منجر به ثبت اختراع این وسیله همراه با دو نفر از همکاران ایشان در دانشگاه صنعتی اصفهان گردید.

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465