آسیب های ورزشی زانو در ورزشکاران

آسیب های رایج مفاصل در ورزش

529-sports-injuries-بهترین-درمان-متخصص-خوب-درمان-آسیب-های-رایج-مفاصل-در-ورزش-knee، آسيب ديدگي زانو در ورزش, آسیب دیدگی پشت زانو در فوتبال, آسیب دیدگی زانو در فوتبال, آسیب دیدگی زانو در والیبال, آسیب دیدگی های زانو در فوتبال, آسیب زانو در ورزش, آسیب های رایج مفاصل در ورزش, آسیب های رایج مفاصل و استخوان در ورزش, آسیب های زانو در ورزش, آسیب های ورزشی در زانو, آسیب های ورزشی زانو, آسیب های ورزشی زانویی, استئوتومی زانو, استئوتومی زانو چیست, اسیب های ورزش زانو, بهترین جراح پارگی مینیسک زانو در اصفهان, بهترین جراح پارگی مینیسک زانو در تهران, بیشترین آسیب های زانو در ورزش فوتبال, بیشترین آسیب های زانو در ورزشی, پارگی منیسک زانو به انگلیسی, پارگی منیسک زانو چیست, پارگی منیسک زانو و درمان آن, پارگی مینیسک زانو, پارگی مینیسک زانو چگونه درمان میشود, پارگی مینیسک زانو چه علائمی دارد, پارگی مینیسک زانو چیست, پارگی مینیسک زانو علائم, پارگی مینیسک زانو معافیت سربازی, پارگی مینیسک زانو نی نی سایت, پیچ خوردگی زانو در ورزش, پیشگیری از آسیب های زانو, جراحی استئوتومی زانو, جراحی استئوتومی زانو دکتر کیوان احدی, جراحی استئوتومی زانوی ضربدری, جراحی پارگی مینیسک داخلی زانو, جراحی پارگی مینیسک زانو, جراحی پارگی مینیسک زانو با لیزر, جراحی پارگی مینیسک زانو چگونه است, جراحی عکس پارگی مینیسک زانو, جلوگیری از آسیب های زانو, درد گرفتن زانو در ورزش, درمان اسیب های رایج مفاصل در ورزش, درمان پارگي منيسك زانو, درمان پارگی منیسک زانو, درمان پارگی منیسک زانو چیست, درمان پارگی مینیسک زانو, درمان پارگی مینیسک زانو با داروهای گیاهی, درمان پارگی مینیسک زانو با طب سنتی, درمان پارگی مینیسک زانو بدون جراحی, درمان پارگی مینیسک زانو در طب اسلامی, درمان پارگی مینیسک زانو در طب سنتی, درمان پارگی مینیسک زانو در کودکان, درمان پارگی مینیسک زانو دکتر خیراندیش, درمان منیسک زانو, درمان منیسک زانو چیست, درمان مینیسک زانو, درمان مینیسک زانو با زالو, درمان مینیسک زانو با طب سنتی, درمان مینیسک زانو با ورزش, درمان مینیسک زانو بدون جراحی, درمان مینیسک زانو بدون عمل, درمان مینیسک زانو در خانه, درمان مینیسک زانو در طب سنتی, دکتر آسیب های ورزشی زانو, روش جراحی استئوتومی زانو, زانو بلند در ورزش, زانو درد در ورزش, شکستگی ورزشی زانویی, علائم آسیب دیدگی تاندون زانو, علائم آسیب دیدگی رباط زانو, علائم آسیب دیدگی مینیسک زانو, علائم اسیب دیدگی زانو, علائم مینیسک زانو, علت درد زانو در ورزش, عمل استئوتومی زانو, عمل استئوتومی زانو پرانتزی, عمل استئوتومی زانو چیست, عمل استئوتومی زانو ضربدری, عمل جراحی استئوتومی زانو, عوارض آسیب دیدگی مینیسک زانو, عوارض جراحی استئوتومی زانو, فیلم جراحی استئوتومی زانو, فیلم جراحی پارگی مینیسک زانو, فیلم عمل جراحی استئوتومی زانو, کشیدگی پشت زانو در ورزش, مشکلات زانو در ورزش, مقاله آسیب های ورزشی زانو, منيسك زانو چيست, منیسک زانو به انگلیسی, منیسک زانو چیست, منیسک زانو عمل, منیسک زانو کجاست, منیسک های زانو, مینیسک زانو و درمان, هزینه جراحی استئوتومی زانو, هزینه جراحی پارگی مینیسک زانو, هزینه جراحی پارگی مینیسک زانو نی نی سایت, هزینه عمل جراحی استئوتومی زانو, ورزش برای آسیب دیدگی زانو, ورزش برای اسیب دیدگی مینیسک زانو, ورزش شکستگی زانو

آسیب های ورزشی زانو در ورزشکاران، زانو بزرگترین مفصل بدن می‌باشد و دارای ساختار پیچیده‌ای است و به دلایل گوناگون، بیشتر از سایر قسمت‌ها تحت فشار قرار می‌گیرد. این مفصل که نقش کلیدی در حرکت بدن برعهده دارد، نسبت به ضربات و صدمات آسیب پذیر است. بسیاری از آسیب های زانو با اقدامات درمان خانگی آسیب دیدگی زانو و کارهای ساده‌ای مانند استفاده از بریس زانو و تمرینات تقویتی زانو با موفقیت درمان می‌شود. اما درمان برخی از صدمات زانو ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

درمان آسیب های رایج مفاصل در ورزش

مفصل زانو جایی است که شایع ترین آسیب های ورزشی زانو در ورزشکاران در آن اتفاق می افتد و حدود 2.5 میلیون صدمات زانوی ناشی از ورزش، در سال رخ می‌دهد. اگر چه نمی‌توان از همه صدمات زانو جلوگیری کرد، اما از طریق آموزش آناتومی زانو و چگونگی آسیب دیدن آن، همچنین آموزش بهترین روش برای مراقبت از زانوی آسیب دیده، می‌توان از عوارض احتمالی یا از کارافتادگی طولانی‌ مدت ناشی از صدمات شایع زانو جلوگیری کرد.

علائم آسیب دیدگی زانو

مشکلات زانو اغلب توسط آسیب به یک یا چند ساختار زانو به‌ وجود می‌آید، اما ممکن است علت‌های دیگری نیز داشته باشد. برخی از افراد بیشتر از دیگران مستعد مشکلات زانو هستند. بسیاری از مشاغل، ورزش‌ها و فعالیت‌های تفریحی، افرایش سن و یا ابتلا به عوارضی مانند پوکی استخوان یا آرتروز زانو احتمال بروز مشکلات زانو را افزایش می‌دهند.

ادامه مطلب  آب آوردن زانو 8 درمان سنتی دارویی خانگی و تشخیص

زانو یک مفصل لولایی است که مسئول تحمل وزن و حرکت پاها است. این مفصل از استخوان، مینیسک، رباط و تاندون تشکیل شده است. در صورت درد در زانو، با مراجعه به فوق تخصص جراحی زانو، از بهترین درمان آسیب‌های زانو بهره‌مند شوید.

استخوان های زانو

استخوان ران (فمور)، استخوان درشتنی (تیبیا) و کشکک (پاتلا)، استخوان‌های زانو را تشکیل می‌دهند.

منیسک زانو

مینیسک همان غضروف میانی (داخلی) و جانبی (بیرونی) زانو می‌باشد. این دیسک های هلالی شکل به عنوان یک بالشتک و یا ضربه‌گیر عمل می‌کنند، به این ترتیب استخوان های زانو می‌توانند در دامنه حرکتی خود به راحتی حرکت کنند، بدون آنکه مالش و اصطکاکی در برابر یکدیگر داشته باشند.

رباط های زانو

رباط‌ها مانند طنابی محکم برای اتصال استخوان به استخوان عمل می‌کنند. زانو دارای چهار رباط است:

1. رباط صلیبی قدامی ACL
  2. رباط جانبی داخلی MCL
  3. رباط صلیبی خلفی PCL
  4. رباط جانبی خارجی LCL

تاندون های زانو

این رشته‌های بافت محکم، با اتصال عضلات به استخوان موجب ثبات مفصل زانو می‌شوند.

عضلات مفصل زانو

اگر چه عضلات از لحاظ فنی بخشی از مفصل زانو نیستند، اما عضلات نگه‌ دارنده پا و عضلاتی که به خم شدن زانو کمک می‌کنند، به اندازه عضلات همسترینگ و چهار سر ران اهمیت دارند.

ورزش برای آسیب دیدگی زانو

زانوی افراد اغلب در طول فعالیت‌های بدنی، ورزش و یا سقوط از ارتفاع مجروح می‌شود. علائم شایع زانوی آسیب دیده شامل درد و تورم، مشکل تحمل وزن بدن و بی‌ثباتی زانو می‌باشد.

آسیب دیدگی زانو در والیبال و فوتبال

یکی دیگر از آسیب دیدگی زانو در ورزش، صدمه یا کشیدگی و رگ به رگ شدن رباط زانو است. شایع ترین آسیب های ورزشی زانو در ورزشکاران، مربوط به رباط صلیبی قدامی و رباط جانبی داخلی می‌باشد.

این جراحات معمولاً در ورزش‌هایی مانند فوتبال و بسکتبال رخ می‌دهد، زیرا در این ورزش‌ها زانو ممکن است تحت پیچش ناگهانی، تغییر جهت سریع، پرش و فرود آسیب‌زا قرار گیرد که به این صدمات، آسیب‌های ورزشی گفته می‌شود. پس از آسیب دیدگی زانو، اغلب صدای تق تق یا کلیک شنیده می‌شود که با تورم همراه است. دیگر علایم آن عبارتند از درد و حساسیت به لمس مفصل زانو و درد در هنگام راه رفتن.

ادامه مطلب  درمان زانو درد خانگی با 12 ورزش تصویری برای تقویت زانو

پارگی منیسک زانو

به طور کلی پارگی مینیسک زانو در ورزش هایی رخ می‌دهد که شامل حرکات پیچیدن، چرخش و یا تکل کردن است. حتی فرسودگی طبیعی در اثر پیری نیز می‌تواند عامل تضعیف کننده منیسک باشد و به نوبه خود سبب پارگی منیسک در اثر یک چرخش ساده زانو در طول فعالیت‌های عادی روزانه شود. علائم پارگی مینیسک زانو معمولاً درد، سفتی، تورم، قفل کردن و کاهش دامنه حرکتی زانو است.

شکستگی ورزشی زانو

شکستگی زانو اغلب به دلیل تروما و وارد شدن ضربه شدید ناشی از افتادن، تصادف با وسیله نقلیه و ورزش‌های پُر برخورد رخ می‌دهد. این شکستگی کشکک زانو شایع‌ترین شکستگی مربوط به زانو است.

فعالیت و استفاده بیش از حد زانو

درد زانوی دوندگان یا درد جلوی زانو رایج‌ترین آسیب زانو است. این اصطلاح به اختلالات مختلفی از جمله سندروم درد پاتلوفمورال (کشککی-رانی) اشاره دارد. این عوارض دردناک در میان ورزشکارانی مانند دوندگان و دوچرخه سواران شایع است. در این وضعیت، افراد درد پشت زانو و یا اطراف زانو را تجربه می‌کنند که ممکن است به ران یا ساق پاها هم کشیده شود. این درد با فعالیت بدتر شده و با استراحت برطرف می‌گردد.

7 راه پیشگیری از آسیب‌های زانو

دکتر مویدفر در مقاله آسیب های ورزشی زانو در ورزشکاران راهنمایی هایی به شما می کند که ممکن است به جلوگیری از آسیب‌های زانو کمک کند:

1. گرم کردن بدن با راه رفتن و حرکات کششی، قبل و بعد از بازی‌های ورزشی
  2. قوی نگه داشتن ماهیچه‌های پا با استفاده از پله‌ها، دوچرخه ثابت و یا کار کردن با وزنه
  3. عدم تغییر ناگهانی در شدت تمرینات
  4. تعویض کفش‌های فرسوده و انتخاب کفش کاملاً اندازه و دارای انعطاف‌پذیری و کشش مناسب
  5. حفظ وزن مناسب بدن برای جلوگیری از وارد شدن فشار اضافی بر زانو
  6. استفاده از کمربند ایمنی
  7. استفاده از محافظ و گاردهای زانو در ورزش‌هایی که در آن احتمال جراحت زانو وجود دارد.
ادامه مطلب  درمان سندرم پلیکا تشخیص علت علائم و عوارض

بیشترین آسیب های زانو در ورزش

زانو یک مفصل پیچیده و تحمل کننده وزن بدن است که عضوی ضروری برای تحرک بوده و نسبت به صدمات و جراحات، آسیب‌پذیر می‌باشد. رایج‌ترین آسیب‌های زانو شامل کشیدگی، دررفتگی، پارگی، استفاده بیش از حد و شکستگی است. در همه صدمات زانو، قوی نگه داشتن و حفظ انعطاف‌پذیری ماهیچه‌های پا و اقدام فوری برای مراقبت‌های پزشکی جهت اطمینان از تشخیص دقیق و درمان مناسب آسیب‌دیدگی زانو ضروری است.

جراحی استئوتومی زانو

zanoo سایت درمان زانو درد زانو فوق تخصص متخصص درد شدید زانو ایران اصفهان بهبود جراح زانوی ورزشکاران حرفه ای تیم ملی. ir

علاوه بر این، قوی نگه داشتن ماهیچه‌های نگهدارنده پا و تمرین پیشگیری از آسیب‌دیدگی زانو به حفظ سلامت زانو در طول عمر کمک خواهد کرد. شما عزیزان، برای انجام بهترین جراحی استئوتومی زانو در اصفهان، می‌توانید با مراجعه به پزشکان فوق تخصص جراحی زانو انتظار مطلوب‌ترین نتایج درمانی را داشته باشید.

توصیه پزشکی دکتر مویدفر جراح زانو

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله آسیب های ورزشی زانو در ورزشکاران از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.