شرایط انتخاب برترین دکتر درمان زانو درد

دکتر جراح زانو بیان میکند

برای پیدا کردن بهترین دکتر متخصص زانو در ایران، مهم است که تجربه و تخصص وی در سطح درمان پیشرفته، مانند توانایی انواع جراحی زانو با تجهیزات پزشکی مدرن را مد نظر قرار دهید. دکتر زانو که به دلیل استفاده از روشهای درمان نوین و پیشرفته، میان بهترین پزشکان در این زمینه شناخته می‌شود، باید با رعایت این عوامل، جزو بهترین پزشکان زانو قرار بگیرد.

logo-dr-لوگو-دکتر-زانو-دکتر-مهدی-مویدفر-جراح-و-فوق-تخصص-زانو-خوب-در-ایران-اصفهان-knee

بهترین پزشکان زانو در ایران استراحت، توانبخشی و دارو را اولین گزینه های درمان آسیب های زانو را توصیه می کنند. اغلب متخصصین، عمل جراحی زانو را به عنوان آخرین راه حل به بیماران پیشنهاد می کنند. دکتر مویدفر برای پیشگیری از انواع آسیب زانو، تمرینات ورزشی عضلات پا و زانو را توصیه می کنند. همچنین کاهش وزن به حفظ سلامتی مفاصل‌ زانو کمک کننده می باشد.

استراحت دادن به زانو

بهتر است بعد از آسیب دیدگی زانو، چند روز به ناحیۀ آسیب دیده استراحت دهید تا بدن فرصت ترمیم بافت را پیدا کند. استراحت داده به زانو نباید بیشتر از یک هفته باشد. اگر بعد از یک هفته درد زانو و مشاهدات کمتر نشده باشد حتما باید به دکتر زانو مراجعه کنید.

توانبخشی زانو

درد زانو یکی از شایع ترین مشکلات مفاصل بدن است. در تمرینات توانبخشی زانو دو هدف اصلی وجود دارد. اول پیشگیری از ضعف عضلات اطراف زانو و هدف دوم تمرینات تقویتی زانو و در نهایت کم کردن وزن و فشار از روی مفصل زانو، برای درمان زانو درد شدید می باشد.

دارو درمانی زانودرد

دیکی از راه های موثر برای کاهش درد زانو استفاده از داروهای مخصوص درد زانو می باشد. داروهای مختلفی برای تسکین درد زانو در بازار موجودند که بهتر است حتما زیر نظر بهترین دکتر زانو استفاده شوند. این داروها در اشکال خوراکی، موضعی، شیاف و تزریقی موجود می باشند.

فوق تخصص زانو در اصفهان

درباره دکتر مهدی مویدفر

دکتر مهدی مؤیدفر جراح فوق تخصص زانو دارای بورد تخصصی ارتوپدی، تحصیلات پزشکی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع کرد. در زمان دانشجویی فعالیت های متعددی داشتند. مسئول گروه پیوند لیزر پزشکی و مسئول گروه زخم بسته لیزر پزشکی از جمله از این موارد هستند.

تخصصی ترین روشهای جراحی زانو

دکتر مویدفر پس از گذراندن دوره تخصصی و با توجه به تمرکزشان بر روی جراحی های زانو دوره های متعددی را از جمله دوره ۵/۱ ماهه در دانشگاه تورنتو و دوره ۶ ماهه جراحی زانو را گذراندند. از جمله موارد مهم و تاثیر گذار، ثبت اختراع ابداع روشی در انجام عمل های جراحی تعویض مفصل زانو بدون نیاز به باز کردن تونل استخوان رانی و طراحی و ساخت وسیله‌ای جهت انجام عمل های آرتروسکوپی زانو توسط دکتر مویدفر بود که به اشاره شد.

190063-دکتر-مهدی-مویدفر-فوق-تخصص-جراحی-زانو-در-ایران-ارتوپد-پنجه-طلا-در-اصفهان-drmoayefar

اگر شما نیز جزو کسانی هستید که از زانو درد شدید رنج می برید و در پی درمان قطعی زانو درد خود هستید، دکتر مویدفر شما را به مطالعه مقالات جدیدترین روش درمان قطعی زانو درد دعوت می کند تا با راه های درمان درد زانو در خانه آشنا شوید. اغلب درد زانو یکی از دردهای شایع مفصل زانو می باشد که در هر سن و سالی ممکن است رخ دهد.

احتمال بروز درد زانو در سالمندان بیشتر از جوانان است و در زنان بیشتر از  مردان وجود دارد. است. روش های درمان زانو درد بسته به علت درد متفاوت است و از درمان های غیرجراحی زانو مثل استراحت تا جراحی پیچیده زانو متغیر هستند. فوق تخصص زانو بیان می کند درمان به موقع این عارضه و به جهت کاهش طول درمان و پیشگیری از خطرات بعدی بسیار حائز اهمیت است.

رایج ترین پرسش و پاسخ های درمان زانو درد

همه زانو دردها به درمان پزشکی نیاز ندارند. بیشتر، تغییرات جزئی، رگ به رگ شدن و آسیب دیدگی ها را می توان با درمان خانگی زانو درد و با استراحت، گذاشتن یخ و بالا بردن زانو درمان کرد.

متأسفانه علائم زانو درد یک مشکل رایج برای بسیاری از ایرانی ها در هر سنی است. باید بدانید آسیب دیدگی زانو و دردهای مزمن زانو می تواند به دلیل تعدادی از شرایط پزشکی همچون چاقی و آرتریت ایجاد شود. اگر درد حاد یا زانو درد شدید را تجربه می کنید، ممکن است لازم باشد برای درمان به بهترین دکتر متخصص زانو مراجعه کنید.

اگر زانو درد مزمن را تجربه می کنید، وقت آن است که به متخصص زانو درد مراجعه کنید. در حالی که برخی از بیماری های مزمن زانو قابل درمان نیستند، درمان ها می توانند در کاهش علائم و درد زانو به شما کمک کنند.

البته بهترین راه این است که یک دکتر ارتوپد خوب زانو پیدا کنید و به طور حرفه ای تحت درمان قرار بگیرید. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا زانوی شما ممکن است آسیب ببیند. شاید زمین خوردید، شاید شما دارای گونه بیماری مانند آرتریت روماتوئید یا استئوآرتریت دارید. دوره درمان به دلیل درد زانو در وهله اول بستگی دارد.

بدون مراجعه به پزشک ارتوپد و بدون انجام تست های غربالگری لازم، درمان موثر زانو درد امکان پذیر نیست. ناگفته نماند اگر فقط درد زانو خفیف است و عود نمی کند، و وضعیت شدید یا بحرانی نیست، مطمئناً می توانید درمان های خانگی زانو درد را امتحان کنید.

چنانچه از بیماری زانودرد یا آرتروز زانو رنج می برید، از انجام سه ورزش، دویدن، اسکات عمیق و لانج عمیق پرهیز کنید. باید بدانید انجام تمرینات ورزشی به صورت منظم می تواند خطر درد زانو را به خصوص در افراد مستعد به طور چشمگیر کاهش دهد. مهم است که تمرینات ورزشی زانو باید همراه با تکنیک های گرم و سرد کردن مناسب به همراه روش های کششی انجام شوند.

در صورت بروز هرگونه درد، انجام تمرین را متقوف کنید، چرا که ممکن است ورزش باعث تشدید مشکلات زانو درد شما شود. بهتر است همیشه تمرین را با آرامی شروع کنید و به مرور زمان آن را سخت تر کنید.

بسیاری از مشکلات زانو در نتیجه روند پیری و ساییدگی و فشار مداوم روی مفصل زانو (مانند آرتریت) ایجاد می‌شوند. سایر مشکلات زانو در نتیجه آسیب یا حرکت ناگهانی است که زانو را تحت فشار قرار می دهد.

دلایل درد زانو می‌تواند شامل زخم، التهاب، شکستگی، ساییدگی، التهاب مفصل زانو و یا کم‌فعالیتی عضلات باشد. برای تسکین درد زانو، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1. استراحت و کاهش فعالیت‌هایی که ممکن است درد زانو را بیشتر کنند.
  2. استفاده از کمپرس یخ در ناحیه دردناک به مدت 15-20 دقیقه، چند بار در روز.
  3. مصرف داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن به منظور کاهش التهاب و درد.
  4. انجام تمرینات تقویتی عضلات پاها، به ویژه عضلات ران و پشت ران.
  5. استفاده از دستگاه‌های کمکی مانند زانوبند یا استفاده از عصا. در صورت بروز درد زانو پس از صدمات شدید، سقوط، یا شکستگی، بهتر است به بهترین دکتر متخصص زانو مراجعه کنید.

بله، ورزش‌هایی وجود دارند که می‌توانند در کاهش درد زانو کمک کنند. بهترین راه برای شروع، مشاوره با دکتر متخصص زانو یا پزشک فیزیوتراپی است. اما در کل، ورزش‌هایی مانند ماساژ درمانی، شنا، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، یوگا و تقویت عضلات اطراف زانو می‌توانند مفید باشند. همچنین، حرکات تمدیدی و گرم‌کردن قبل از ورزش نیز می‌تواند به کاهش درد زانو کمک کند.

542-متخصص-خوب-درمان-زانو-درد-اسیب-های-ورزشی-زانو-تمرینات-تقویت-عضلات-ران-و-درد-زانو-درد-اصفهان-dr-knee
سایت نوبت دهی دکتر مهدی مؤيدفر اصفهان
ساعت کاری مطب دکتر مویدفر
شنبه16:00-19:00
یکشنبه12:00-15:00
دوشنبه16:00-19:00
سه شنبه12:00-15:00
چهارشنبه16:00-19:00
پنجشنبهتعطیل

اغلب زانو دردی که منجر به تعویض مفصل زانو و آسیب‌های ورزشی ارتوپدی می شود بسیار شایع است و سالانه حدود ۵۰ هزار مورد تعویض مفصل در ایران انجام می شود و با توجه به اینکه جمعیت ایران رو به سالمندی می رود، پیش‌بینی متخصصین زانو است که این رقم به سالانه ۱۰۰ هزار جراحی نیز برسد. دکتر زانو بیان می کند، عمده دلایل درد زانو وزن زیاد، چاقی مفرط، نشستن روی زمین، عدم تحریک مناسب و ورزش از جمله عواملی هستند که سبب آسیب به زانو و در نهایت درد زانو می‌شود.

با توجه به گستردگی مشکل درد زانو، آمار دقیقی از تعداد افرادی که با درد زانو مواجه هستند وجود ندارد. اما طبق بررسی های انجام شده، تقریبا ۲۵٪ از جمعیت ایران در طول عمر خود با درد زانو مواجه می‌شوند. البته علل درد زانو متنوع بوده و می توانند به عنوان علائم بیماری های دیگر نیز در نظر گرفته شوند.

آرتروز زانو
0 +